Wednesday, April 18, 2012

A C C I D E N T !!

                        

Assalamualaikum..

Nice kan car kat atas uh ? haha..kalau la aku dpt sebijik kereta yg mcm tu..pergh ! mmg best..haha...actually aku bukan nak cite psl kereta nie pun..aku nak cite psl diri aku..haha..smlm aku accident buat pertama kalinye semasa drive kereta..berlanggar dgn bas plak tu..tanggal bumper depan kereta aku..ok..ceritanya berbunyi begini..smlm aku and family aku nak g umah pakcik aku kat Cheras..mak ngan abah aku bagi permission utk aku drive smlm..hee~ best kot dpt drive kat highway..jalan lurus la ktekan..konfem la aku speed gak..120km/j aku bantai..da pandai nak cilok2 da..haha..sumenya berjalan lancar sampai la kat part  masuk bawah jambatan nie..kan ada traffic light kat situ..da la jalan situ sempit..aku plak g amik side tepi..masa jalan 2 ada bas sblh aku..dia amik side lebih gler kot..abah aku da jerit da " break ! break ! " byk kali tapi kaki aku mcm kaku walaupun da letak kat atas pedal break..haha..nasib baik aku tekan clutch..kalau ta lagi teruk agknya..lpas kena tu abah aku da bebel2 da..mak n makcik aku plak duk gelakkan jer..aku ingat diaorg nak mara ke, ape ke..skali diaorg just gelakkan jer..sampai umah pkcik aku pun kena bahan lagi..adoy..sabar jela..diaorg sume kate.." xpe..pengalaman.." ayah aku plak ckp " kdg2 pengalaman itu mahal " haha..tp aku bernasib baik sbb berlanggar dgn bas..bkn lori..kalau lori aku ta taw la ape yg jadi agknye..syukur alhamdulillah..lgpun kete tu da tade nk kena repair pun sbb hujung bulan nie kteorg ada kereta baru..kereta yg nie maybe nk jual spare part dia sikit2 kot..fuhh ! kalau ta mmg byk la nak kena byr..huhu..ok la...nak tngok hindustan..pnat blogging..daa~

                                    

No comments:

Post a Comment